دیزل ژنراتور کم صدا و کم مصرف

دیزل ژنراتور کم صدا و کم مصرف

مهندسان همیشه به تولید دیزل ژنراتور کم صدا و کم مصرف علاقه زیادی داشته اند و تمایل به تولید از این نوع دیزل ژنراتور ها بوده اند.

و بالاخره یک شرکت اروپایی که فعال در زمینه تولید و ساخت دیزل ژنراتور های مختلف است به این مهم دست یافته است و نام آن را فناوری ویسکو نامیده است .

البته این فناوری فعلا بر روی تعداد محدودی از موتور ها قابل اجراست و باعث میشود تا دیزل ژنراتور صدای بسیار کمتری نسبت به قبل و همچنین مصرف سوخت پایین تری داشته باشد.

ویسکو دستگاهی است که یک جفت هیدرولیکی دارد و توسط یک کنترل الکتریکی کنترل می‌شود و این مجموعه بر روی سیستم خنک کنندگی موتور تاثیر می‌گذارد.

این دستگاه بین فن و شفت موتور دیزل ژنراتور نصب میشود.

مکان نصب ویسکو دیزل ژنراتور ورکات صنعت

 

 

 

 

 

 

 

 

در یک سیستم خنک کنندگی معمولی مکانیکی بدون دستگاه ویسکو  سرعت فن در هر شرایطی مانند درجه حرارت بالا یا پایین رادیاتور یا میزان جریان کشی بالا یا پایین از دیزل ژنراتور ثابت می‌ماند .

در نتیجه فن همیشه یک میزان قدرت ثابت را از موتور دریافت می‌کند و در نتیجه مصرف سوخت و میزان انتشار صدا همیشه یکسان باقی می‌ماند.

هنگامی که یک دستگاه مجهز به دستگاه ویسکو است ، دستگاه کنترل فن موتور CIU سرعت فن را به دستگاه ویسکو متصل می‌کند.

بنابر این هنگامی که میزان بار کشی (جریان کشی) از دیزل ژنراتور کم صدا و کم مصرف کمتر از 80 درصد است ویسکو سرعت کارکرد فن را پایین می‌آورد زیرا میزان خنک کنندگی کم است ، همین اتفاق نیز در هنگام گرم یا سرد بودن رادیاتور می‌افتد.

چطور میزان صدا کم می‌‎شود ؟

فن هنگام کار خود به میزان سرعت چرخش خود هوای اطراف را می‌شکافد و همین امر باعث ایجاد سر و صدا می‌شود ، پس با توجه به همین امر میتوان با پایین آوردن میزان چرخش دور فن میزان صدای تولیدی را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

 

دلایل استفاده از ویسکو

صرفه جویی در سوخت هنگامی که میزان جریان کشی کمتر از 80 درصد است.

کاهش سر و صدای دستگاه تا سطح 10 دسیبل

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

13 + هفت =