مزایا ژنراتور هوا خنک

مزایای استفاده از ژنراتور هوا خنک

سال­های زیادی است که از ژنراتور هوا خنک  استفاده می­شود و دارای روندهای طولانی در زمینه قابل اعتماد بودن، تطبیق پذیر بودن و نسبتا ارزان هستند. 

خروجی که این دستگاه­ها در ارتباط با تعمیر و نگهداری و هزینه­های اولیه تولید می­کنند باعث شده که ژنراتورهای دیزلی، یکی از محبوب­ترین گزینه­ها برای تولید برق در سراسر جهان شوند.

 علاوه بر هزینه­ های کم، طراحی ساده آنها ضمانت می­کند که ژنراتورهای مورد استفاده می­توانند در شرایط مختلف محیطی از جمله: گرمای شدید، سرما و گرد و غبار، همه اینها در هنگام استفاده از یک فرایند خنک کننده که همیشه در تغذیه فراوان است، عمل کنند.

ژنراتورهای دیزلی می­توانند تقریبا با هر نوع کاربردی وفق پیدا کنند. رایج­ترین ژنراتورهای دیزلی خنک شونده توسط هوا در صنایع زیر استفاده می­گردند:

کشاورزی

نظامی (واحد ژنراتور دیزلی خنک شونده توسط هوا به دلیل مقاومتشان در برابر شرایط متغیر محیطی، ترجیح داده می­شوند)

ساخت و ساز

منبع تغذیه اصلی

منبع تغذیه پشتیبان (اکثر منابع تغذیه پشتیبان از ژنراتورها استفاده می­کنند)

تولید نفت

معدن و جنگلداری

زمینه پزشکی (از ژنراتورهای دیزلی جدید در مقابل ژنراتورهای دیزلی مورد استفاده، استفاده می­شود)

املاک اجاره­ای (ژنراتورهای مورد استفاده، به دلیل هزینه­هایشان در مقابل مزایایشان، بهترین گزینه اجاره­ای هستند)

ساختمان­های پیش ساخته­ی مستقل (نگهداری طولانی مدت باعث می­شود که ژنراتورهای دیزلی، محبوب­ترین انتخاب برای ساختمان­های پیش ساخته­ی راه دور باشد)

عملیات دریایی / کشتی­ها (واحدهای موتور دیزلی خنک شونده توسط هوا، رایج­ترین موتورهای کشتی در سراسر جهان هستند)

مخابرات

خنک سازی (سیستم­های ژنراتور دیزلی خنک شونده توسط هوا به دلیل طراحی باز، ترجیح داده می­شوند)

ایستگاه­های پمپاژ / عملیات آبیاری (ژنراتورهای مورد استفاده یا اجزای موتور دیزلی خنک شونده توسط هوا برای سیستم­های آب فاضلاب که بندرت استفاده می­شوند بهینه هستند)

مزایا

1.     طراحی کارآمد: ژنراتورهای مورد استفاده نیاز به یک قطعه خنک کننده دارند. یک ژنراتور یا موتور دیزلی خنک  شونده توسط هوا، نیازی به پمپ آب، رادیاتور، درجه یا شیلنگ ندارد.

هیچ خنک کننده­ای وجود ندارد که منجمد شود، نشت پیدا کند، تبخیر شود، جوش بیاید، آلوده شود یا باعث ایجاد خوردگی درون سیستم خنک کننده گردد.

از آنجا که سیستم خنک کننده، ساده است، نیاز کمتری به نگهداری کوتاه مدت دارد، کمتر مستعد این است که باعث خرابی سیستم شود و مدت از کار افتادگی کلی را کاهش می­دهد.

از آنجا که در یک ژنراتور دیزلی خنک شونده توسط هوا سیستم رادیاتور وجود ندارد، هزینه­های بسته بندی، حمل و نقل کاهش می­یابد و فضای کمتری برای محفظه­ی این واحد نیاز است.

2.     استفاده از سوخت دیزل: با استفاده از دیزل به عنوان منبع سوخت، ژنراتورهای مورد استفاده از سوخت کمتری نسبت به ژنراتور گاز طبیعی استفاده می­کنند.

کنترل سوخت ژنراتورهای دیزلی مورد استفاده، نسبت به سوخت­های دیگر بیشتر است و راحت­تر در محل استفاده می­شوند. (ساخت و ساز، نظامی، کشاورزی و …)

3.      طراحی انعطاف پذیر: با توجه به قابلیت اطمینان و طراحی ساده، ژنراتور هوا خنک می­توانند در انواع کاربردها استفاده شوند.

در اغلب موارد، عملیات مهم با راه اندازی طولانی مانند شناورهای دریایی و ناوبری و فانوس­های­ دریایی و یا تجهیزات مخابراتی از ژنراتورهای دیزلی خنک شونده توسط هوا استفاده می­کنند.

تیم­های واکنش دهنده که در مناطق فاجعه کار می­کنند معمولا از ژنراتورهای دیزلی قابل حمل خنک شونده توسط هوا استفاده می­کنند. مناطق آتش، سیل، بهمن یا زمین لرزه اغلب زمان­ها پر از آوار و خاک هستند که می­تواند سایر ژنراتورهای مورد استفاده را بسیار راحت­تر از سیستم­های ژنراتور دیزلی خنک شونده توسط هوا مسدود کنند.

میزان خرابی در میان ژنراتورهای دیزلی خنک شونده توسط هوا به دلیل ظرفیت مستقل آنها بسیار کمتر است. در عملیات نظامی از ژنراتورهای دیزلی خنک شونده توسط هوا استفاده می­شود چون در شرایط نبرد، قابل اعتماد هستند

4.     راندمان عملیاتی: مزیت اصلی ژنراتورهای دیزلی مورد استفاده نسبت به انواع دیگر موتورها این است که آنها در دماهای بالاتر کار می­کنند و به سرعت گرم می­شوند.

این به طور قابل توجهی باعث کاهش سوراخ سیلندر، و پوشش حلقه پیستون / پیستون می­شود. با راه اندازی ژنراتورهای دیزلی مورد استفاده در چنین دمای بالایی، لجن روغن روان کننده، به خصوص در حالات کوتاه مدت کاهش می­یابد.

زمان گرم شدن سریع، به موتور دیزل خنک شونده توسط هوا اجازه می­دهد بسیار سریع­تر از موتورهای خنک شونده توسط مایع، ظرفیت بار کامل خود را بپذیرد.

5.     نصب آسان: نصب ژنراتورهای دیزلی خنک شونده توسط هوا، مانند موتورهای خنک شونده توسط مایع، نسبتا آسان است، اما دیزل ژنراتور خنک کننده هوا کمتر مستعد ابتلا به خرابی­های لرزش است.

هر دو سیستم موتور دیزلی مجهز به خنک کننده هوا و خنک کننده مایع، نیاز به هوای خنک و تمیز برای احتراق و خنک کننده ثانویه، تهویه، لوله­های اگزوز، قفسه ­های نصب و گاردهایی در قسمت­های داغ و چرخشی دارند.

همه ژنراتورهای مورد استفاده، یکسان ساخته نمی­شوند. تحقیق خودتان را انجام دهید و محدوده پروژه، قیمت و استفاده درازمدت از موتور دیزلی خنک شونده توسط هوا را قبل از خرید تعیین کنید.

تمام ژنراتورهای مورد استفاده باید توسط یک متخصص موتورهای دیزلی خنک شونده توسط هوا بررسی و نگهداری شوند تا استانداردهای کاری را تنظیم کنند.

 

 

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است