کلید انتقال‌دهنده برق ژنراتور و موتور برق

کلید انتقال‌دهنده برق ژنراتور و موتور برق
کلید انتقال‌دهنده برق ژنراتور و موتور برق

زمانی که شما راجع به یک منبع برق اضطراری برای خانه یا محل کار خود فکر می‌کنید، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد یک ژنراتور یا موتور برق است، این وسیله هنگامی‌که برق می‌رود و در شبکه نیست به‌طور مستقل برق را برای شما فراهم می‌کند.

کلید انتقال‌دهنده برق ژنراتور و موتور برق

تمام سیم‌کشی‌های ژنراتورها و موتور برق‌ها نیاز به کلید انتقال‌دهنده جهت آغاز برق‌رسانی به منابع روشنایی، دستگاه‌های برقی و لوازم الکترونیکی شما دارند، شما دو انتخاب اصلی برای کلید انتقال‌دهنده دارید: کلید انتقال‌دهنده خودکار و کلید انتقال‌دهنده دستی.

 

بنا بر نیاز شما به وسایل برقی و برق، میزان بودجه و نوع خدمات‌رسانی کسب‌وکار شما و اهمیت برق انتخاب شما نیز متفاوت خواهد بود.

 

هدف یک کلید انتقال

کلید انتقال مسئول مبادله و انتقال برق موردنیاز شما از شبکه برق به تأمین انرژی الکتریکی خانه و یا محل کار شما توسط ژنراتور و یا موتور برق است.

 

این عمل باعث ایزوله ماندن ژنراتور و موتور برق شما در مقابله با قطع‌ووصلی‌های زیاد در یک بازه زمانی کوتاه و یا مشکلاتی که تعمیرکاران شبکه برق در هنگام تعمیرات ایجاد می‌کنند که نام آن (backfeeding) است می‌شود.

 

این قطعه اساسی از تجهیزات ایمنی برای سیم‌کشی‌ها و قطعات ژنراتور برق در تمامی کشورهای پیشرفته هست و در تمامی ایالت‌های کشور آمریکا به‌صورت قانون الزامی است.

 

 

کلید انتقال دستی چگونه کار می‌کند؟

زمانی که برق می‌رود، همه‌جا تاریک می‌شود و اگر شما کلید انتقال دستی داشته باشید مجبورید تا چراغ‌قوه خود را برداشته و از منزل یا محل کار خود بیرون بزنید و به‌جایی که ژنراتور یا موتور برق حضور دارد بروید و آن را روشن کنید و سپس با کلید انتقال دستی برق انتقال برق به منزل یا محل کار خود را انجام دهید.

 

سپس شما لازم است تا به‌صورت دستی منبع تأمین برق خود را از حالت شبکه برق به حالت تأمین از ژنراتور تغییر دهید و هنگامی‌که برق شبکه وصل شود شما مجدداً نیاز دارید تا به محل ژنراتور یا موتور برق خود رفته، آن را خاموش‌کنید و منبع تأمین برق را به حالت استفاده از شبکه برق تغییر دهید.

 

 

کلید انتقال خودکار چگونه کار می‌کند؟

همان‌طور که از نامش مشخص است، هنگام استفاده از کلید انتقال خودکار همه‌چیز به‌صورت خودکار انجام می‌شود، احتمالاً هنگام قطع برق برای چند ثانیه برق نخواهید داشت اما کلید انتقال خودکار فوراً به ژنراتور یا موتور برق فرمان اجرا و روشن شدن را می‌دهد.

 

سپس کلید انتقال منبع تأمین برق را از حالت برق شهری به برق ژنراتور تغییر می‌دهد تا هنگامی‌که برق شبکه شهری وصل شد کلید انتقال مجدداً تأمین منبع برق را از حالت ژنراتور به برق شهری تغییر می‌دهد و ژنراتور یا موتور برق را خاموش می‌کند تا زمان بعدی که دوباره شبکه برق شهری قطع شود.

 

 

کدام کلید انتقال برای من مناسب است؟

بزرگ‌ترین مزیت‌های کلیدهای انتقال دستی قیمت پایین طراحی، نصب و راه‌اندازی و همچنین اندازه کوچک‌تر آن، سرعت راه‌اندازی بیشتر و نصب راحت‌تر و سرویس کردن آسان‌تر آن نسبت به کلید انتقال خودکار می‌باشد.

 

اما سرمایه‌گذاری مبلغ بیشتری برای نصب و راه‌اندازی و سرویس‌های کلیدهای انتقال خودکار احتمالاً ارزشش را دارد، زیرا اگر شما در شرایطی زندگی یا کارکنید که قطع برق یک امر حیاتی است همانند بیمارستان‌ها، مراکز خدمات درمانی، دیتاسنترها، خانه‌های هوشمند و خانه‌ها یا مکان‌هایی که دارای سیستم‌های امنیتی و دوربین می‌باشند و کمبود برق شمارا دچار مشکل و آسیب جدی خواهد کرد بهتر است از نوع خودکار استفاده کنید تا به‌طور خودکار و دائم برق داشته باشید.

 

 

اهمیت نصب و راه‌اندازی حرفه‌ای

برق خطرناک است و هرگونه نصب و راه‌اندازی وسایل برقی باید توسط متخصصان دوره‌دیده برق انجام شود، کلیدهای انتقال دارای استانداردهای خاصی در هنگام نصب و راه‌اندازی می‌باشد که شما فقط به‌وسیله کارشناسان مربوط می‌توانید به این استانداردها دست‌یابید.

 

بعلاوه این‌که تکنسین‌های برقی می‌دانند که چه نوع کلیدی را انتخاب کنند تا هنگام راه‌اندازی ژنراتور به مشکل برنخورید و هنگام ایجاد اضافه‌بار ژنراتور چگونه عمل کند تا به لوازم الکترونیکی و دستگاه‌های برقی شما در سبب افت ولتاژ و بالا یا پایین بودن جریان آسیبی نرسد.

 

کار کردن با سیستم‌های برقی و نصب و راه‌اندازی آن بدون دانش فنی و تخصصی بسیار خطرناک می‌باشد و باعث مرگ خواهد شد لذا در این امر همیشه از متخصصان کمک بگیرید.

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است

نوزده + هفده =