آیا انرژی برق و قدرت برق یکی هستند؟

آیا انرژی برق و قدرت برق یکی هستند؟
آیا انرژی برق و قدرت برق یکی هستند؟

آیا انرژی برق و قدرت برق یکی هستند؟

ما برای حفظ تقریباً هر جنبه‌ای از زندگی روزمره ما بر روی برق تکیه می‌کنیم. هنگامی که ما از تصمیمات خرید و فروش در مورد الکترونیک و لوازم استفاده می کنیم

، ما با آخرین اطلاعات در مورد «بهره‌وری انرژی» و بهترین شیوه‌های برای کم کردن مصرف برق و کاهش هزینه‌های برق پرورش می‌دهیم. اغلب اصطلاحات همگانی (برق، انرژی، قدرت)، این کلمات ظاهراً مترادف نیستند.

انرژی برق چیست؟

بسیاری از زمانی که مردم درباره انرژی صحبت می‌کنند، واقعاً به برق مربوط است، به‌طور مثال تولید و استفاده از آن‌ها.

 یک‌شکل از انرژی برق، به علت حرکت الکترون‌ها تولید می‌شود؛ و دو نوع وجود دارد: استاتیک، مثل وقتی که جوراب‌های کودکانه خود را به پتو خود می‌کشید وقتی لباس‌های خشک را از خشک کن بکشید. و در حال حاضر همین نوع تولید شده و در خانه شما حرکت می‌کند.

 برق به راحتی به انواع دیگری از انرژی تبدیل می‌شود، مانند نور تولید شده در یک لامپ، بخاری گرم کننده فضا، یا حرکت (مخلوط کن ها) و آن را به‌طور بی‌نهایت مناسب برای استفاده قرار می‌دهد.

انرژی چیست؟

پس کجا انرژی می‌آید؟ انرژی، ظرفیت کاری است و اساساً چیزی است که باعث می‌شود چیزهایی را در اطراف حرکت دهید: ماشین، توربین، خمیر نان …

با محاسبه نیروی و نیروی لازم برای جابجایی یک جسم و فاصله‌ای که لازم است با آن برویم، می‌توانیم مقدار انرژی موردنیاز برای رسیدن به نتیجه مطلوب را محاسبه کنید.

اندازه‌گیری‌های مختلفی از انرژی وجود دارد، از ژول‌ها و BTU ها تا کالری‌ها. برای اهداف آموزشی امروز، رایج‌ترین واحد اندازه گیری انرژی وات‌ساعت است.

قدرت چیست؟

در رابطه باانرژی قدرت اندازه‌گیری می‌کند که چقدر سریع می‌توانید کار لازم را انجام دهید (در مقایسه با اندازه‌گیری انرژی از کل مقدار کار). شما می‌توانید یک‌بار از محموله را با یک اسب بردارید، اما در تریلر تراکتور خیلی سریع‌تر می‌شود این کار را انجام داد. اسب ضعیف کار مشابهی را انجام می‌دهد، اما طول مدت‌زمان آن بسیار طول می‌کشد.

قدرت انرژی در واحد زمان است – میزان تولید یا مصرف انرژی، چه از طریق مکانیکی، خورشیدی، قدرت اسب و یا از طریق دیگر.

برق

واحد: جریان الکترون (جریان)

چیزی که از طریق خطوط برق و کابل به لوازم الکترونیکی و الکترونیک جریان می‌یابد.

انرژی

واحد: وات‌ساعت

کل مقدار کار انجام‌شده است.

تغییر می‌کند اتفاق می‌افتد یا می‌تواند از یک شی به دیگری منتقل شود یا از یک فرم به دیگری (نور، گرما، حرکت) تبدیل شود.

قدرت

 واحد: وات

چقدر سریع می‌توانید کار را انجام دهید (میزان انتقال انرژی – انرژی در واحد زمان).

انرژی که تولید می‌شود / توسط روش‌های مختلف (مکانیکی، خورشیدی، اسب) استفاده می‌شود.

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است