سیستم مدیریت انرژی ساختمان ها

سیستم مدیریت انرژی ساختمان ها

عصر دیجیتال و تجسم کردن دو ستون کلیدی است که در رسیدن به بهره‌وری از انرژی الکتریکی به ما کمک می‌کند، به خصوص در بازار ساختمان سازی و ساختمان ها، ما مشتاق به بهره‌وری در مصرف انرژی هستیم و تقریباً دائماً این تصور را در ذهن خود می‌پرورانیم.

سیستم مدیریت انرژی ساختمان ها

 

ما در ورکات صنعت فرصت منحصر به فردی داشته‌ایم تا با مشتریان مختلف در تعامل باشیم برخی از این مشتریان مصرف برق روزانه بسیار وحشتناکی داشته‌اند که صورت حساب برق پرداختی آن ها به بالای ده ها میلیون تومان رسیده است! این عدد بزرگ فشار زیادی بر آن ها وارد می‌کند و حتی پس انداز هایشان هم پاسخ این ارقام بزرگ را نمی‌دهد.

 

ورکات صنعت در حال تلاش برای بهره‌وری و کاهش جدی هزینه انرژی الکتریکی در ساختمان‌هایی که صورت حساب برق بسیار بالایی دارند را دارد که طبق تجربه و مطالعات به نتایج از جمله عدم اولویت بندی در شرکت ها و سازمان‌های بزرگ، عدم آگاهی، مالکیت، مسائل رویه، وابستگی به ادارات یا سازمانی دیگر، شکاف بین انگیزه شرکت و مشتری و در نهایت فقدان مدیریت انرژی در سراسر شرکت رسیده‌ایم.

 

 

برای مثال تیم تأسیسات و عملیات یک شرکت درک کاملی از سیستم مدیریت ساختمان (Building Management System) و سیستم مدیریت انرژی (Energy Management Sysytem) ندارد.

کار BMS برای کنترل و مدیریت ساختمان ها در خصوص تهویه مطبوع، روشنایی، کنترل دستی و غیره می‌باشد در حالی کار EMS ارائه انرژی نظارت بر کیفیت انرژی الکتریکی و تقاضای آن است. EMS است که می‌تواند با تصوری درست از انرژی مؤثر و تجزیه و تحلیل داده ها باعث ارائه روند بهره‌ور در مصرف انرژی الکتریکی در استفاده از تجهیزات، سیستم ها، ساخت و ساز ها و آموزش تیم ها در استفاده بهینه از انرژی شود که در نتیجه باعث تصمیم گیری صحیح در خصوص مصرف بهینه انرژی در شرکت ها می‌شود.

EMS به تیم‌های تأسیسات و عملیات اجازه می‌دهد تا برای مصرف بهینه انرژی از کار ها و عملیات‌های اضافی و ناکارآمد صرف نظر کنند اما BMS باید عملکرد مناسب تیم ها را در این شرایط تائید کند.

 

 

به نظر ما تمامی شرکت ها و سازمان ها و ساختمان ساز ها نیاز به یک تیم مدیریت انرژی یا حداقل یک مدیر یا مشاور انرژی دارند، زیرا همان‌طور که میدانید مصرف بهینه انرژی یکی از معضلات و مشکلات جدی شرکت ها است و برای حفظ سرمایه‌های شرکت نیاز به همچنین سیستمی ضروری است.

چرا که مصرف بهینه انرژی کاری نیست یک بار انجام شود و پایان یابد! بلکه روندی است پایدار، زیرا این سیستم باعث مدیریت و کاهش هزینه‌های ساخت، تعمیر و نگهداری و انرژی خواهد شد.

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است