محافظت در مقابل شوک برقی

محافظت در مقابل شوک برقی
محافظت در مقابل شوک برقی

محافظت در مقابل شوک برقی

شوک برقی می‌تواند آسیب‌های جدی به خانه وارد کند که باعث ایجاد هزینه‌های زیادی می‌شود، دلایل متعددی از رعدوبرق گرفته تا گرما و انجماد می‌تواند باعث این امر شود، معمولاً در این مواقع توزیع برق به مشکات خاصی برمی‌خورد که معمولاً با کمک مصرف‌کننده‌ها این امر شوک برقی را می‌توان کاهش داد و حتماً این تبادل و همکاری باید به‌موقع انجام شود.

 

چه چیزی باعث شوک برقی می‌شود؟

عملکرد دستگاه‌های سنگین که اغلب از جریان بالایی استفاده می‌کنند اغلب از علل عمده شوک‌های برقی است، هنگامی که دستگاه های همانند یخچال، فریزر، کولر گازی و آسانسور ها در کسری از دقیقه خاموش و روشن می‌شوند جریان راه اندازی بالایی دارند و باعث این امر است که در بعضی موارد باعث آسیب رسیدن به دستگاه‌های شما و یا تابلو برق منزل می‌شود.

 

بیشتر از نیمی از شوک ها به‌صورت داخلی هستند و معمولاً بیشتر از 20 بار در روز اتفاق میافتند اما به‌صورت کم می‌باشند که آسیبی وارد نمی‌کند، مثلاً سشوارها و ابزارهای برقی یکی از عوامل شوک الکتریکی است.

 

اما شوک‌های خارج از خانه عوامل دیگری دارد، به‌طور مثال شکستن درخت و افتادن آن بر روی کابل‌های برق یا ورود یک حیوان خیابانی به پست‌های توزیع برق که باعث قطع برق می‌شود و هنگام وصل برق شدت یک‌باره مصرف همه افراد باعث ایجاد شوک برقی می‌شود.

 

چرا باید نگران شوک برقی باشیم؟

تقریباً همه وسایل در خانه به شوک برقی یا افزایش یک‌باره توان برق حساس هستند، زیرا امروزه تمامی وسایل دارای ریزپردازنده (که در الکترونیک میکروپروسسور گفته می‌شود) هستند، این ریزپردازنده ها در بیشتر لوازم همانند تلفن همراه، کامپیوتر، تلفن، ماکرویو، لباسشویی، ماشین ظرفشویی، یخچال و فریزر و… موجود است که نمی‌تواند بیشتر از یک حدی توان برق را تحمل کند، هنگامی که توان برق یک‌باره بالا رفته و شوک الکتریکی به وجود میاید این ریزپردازنده‌ها خراب می‌شوند یا به‌اصطلاح می‌سوزند و همین امر باعث می‌شود وسیله شما کار نکند و هزینه زیادی برای تعمیر و در بعضی مواقع به‌طورکلی تعمیر نشوند.

 

محافظ شوک برقی کجا نصب می‌شود؟

این دستگاه معمولاً با سیم‌های توان بالا در تابلو برق یا جعبه تقسیم برق منزلتان نصب می‌شود که حتماً این امر باید توسط کارشناسان این حوزه انجام شود زیرا در صورتی که توسط فرد غیر کارشناس نصب شود باعث ایجاد خطر می‌کند تا محافظت.

محافظ شوک برقی چگونه عمل می‌کند؟

این وسیله به صورت یک پنل است که تمام خانه را محافظت می‌کند، این پنل در مقابل موج‌های قوی از انرژی توان بالا که همان شوک برقی هست مقاومت می‌کند و اجازه ورود این توان برقی بالا را به داخل شبکه منزل یا محل کارتان نمی‌دهد، این وسیله تمامی لوازم برقی منزلتان را در مقابل شوک برقی محافظت می‌کند که باعث می‌شود دیگر نگران خرابی‌های لوازم خود در اثر شوک برقی نباشید.

 

پیام بگذارید

کلیه فیلدهای مشخص شده با ستاره (*) الزامی است